Le Vision Game Engine, un moteur de jeu, est disponible en version 7.6

La société Trinigy vient d'annoncer que son moteur de jux vidéo le Vision Game Engine est maintenant disponible dans sa version 7.6. On notera principalement des améliorations comme le support de DirectX11, l'intégration de nouvelles API tels que ScaleForm Gx ou des améliorations sur leur outil d'édition.

Ce moteur multiplateforme a notamment été utilisé pour des jeux comme Desperados 2 - Cooper's Revenge, Emergency 4 ou encore Arcania : A Gothic Tale.

Citation Envoyé par Trinigy
Highlights of the Vision Engine 7.6 include:

Tool and Workflow Upgrades:
- Animation Transition Editor: This new editor empowers artists to easily create animation transitions without the aid of programmers
- Component Editing in vForge: Behaviors and properties can easily be applied to objects on-the-fly in vForge
- Upgraded Terrain Editor: An improved Terrain Editor now supports unique maps, such as satellite data
- Deferred Shading Integration: Deferred shading is now fully integrated into vForge

Runtime Improvements:
- Deferred Rendering: Highly optimized for each platform, it includes time-of-day, screen-space ambient occlusion, cascaded soft shadows, depth-of-field and rim lighting.
- Extended LUA Scripting Integration: Create/modify particle effects and access/modify object components
- New PlayStation3 Renderer: A new highly optimized renderer for the PS3 platform.
- DX11 Support – Support for DX11-based hardware.

New and Upgraded Partner Integrations:
- Natural Motion's Morpheme
- Scaleform GFx 3.0
- SpeedTree 5
- Kynapse AI
En savoir plus :
Annonce de la version 7.6 du Vision Game Engine
Site officiel

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