Bonjour,

J'ai un soucis avec le tuto 13 de Nehe pour afficher du texte 2D sur une fenêtre.
J'utilise le C, sous code blocks et windows, ma police se trouve bien dans le répertoire source et binaire..

Je ne vois pas du tout de quoi ça peut venir, j'ai réduis mon code au minimum pour ne mettre en valeur que la partie du tuto.. Mais rien à l'écran...
Code : Sélectionner tout - Visualiser dans une fenêtre à part
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
 
#include <windows.h>
#include <SDL/SDL.h>
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glu.h>
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>
#include <SDL/SDL_ttf.h>
 
GLuint Nom ;
GLuint  base;                           // Base Display List For The Font Set
HDC                     hDC=NULL;               // Private GDI Device Context
GLfloat cnt1;                           // 1st Counter Used To Move Text & For Coloring
GLfloat cnt2;                           // 2nd Counter Used To Move Text & For Coloring
 
 
void KillFont() {
        glDeleteLists(base, 96);                                                        // Delete All 96 Characters
}
 
void BuildFont(){
        HFONT font;     // Windows Font ID
        HFONT oldfont; // Used For Good House Keeping
        base= glGenLists(96); // Storage For 96 Characters
 
        font= CreateFont(-24,0,0,0,FW_BOLD,FALSE,FALSE,FALSE,ANSI_CHARSET,OUT_TT_PRECIS,CLIP_DEFAULT_PRECIS,
                        ANTIALIASED_QUALITY,FF_DONTCARE|DEFAULT_PITCH,"arial");
 
        oldfont = (HFONT)SelectObject(hDC, font);               // Selects The Font We Want
        wglUseFontBitmaps(hDC, 32, 96, base);                           // Builds 96 Characters Starting At Character 32
        SelectObject(hDC, oldfont);                                                     // Selects The Font We Want
        DeleteObject(font);                                                                     // Delete The Font
}
 
void glPrint(const char *fmt, ...){
        char text[256];                                                         // Holds Our String
        va_list ap;                                                                             // Pointer To List Of Arguments
 
        if (fmt == NULL)                                                                        // If There's No Text
                return;                                                                                 // Do Nothing
 
        va_start(ap, fmt);                                                                      // Parses The String For Variables
                vsprintf(text, fmt, ap);                                                // And Converts Symbols To Actual Numbers
        va_end(ap);                                                                                     // Results Are Stored In Text
 
        glPushAttrib(GL_LIST_BIT);                                                      // Pushes The Display List Bits
        glListBase(base - 32);                                                          // Sets The Base Character to 32
        glCallLists(strlen(text), GL_UNSIGNED_BYTE, text);      // Draws The Display List Text
        glPopAttrib();                                                                          // Pops The Display List Bits
}
 
int initialisation(){
 
glViewport(0,0,640,480);                                                // Reset The Current Viewport
 
        glMatrixMode(GL_PROJECTION);                                            // Select The Projection Matrix
        glLoadIdentity();                                                                       // Reset The Projection Matrix
 
         gluPerspective(80,640/480,0.0001f,100.0f);
 
        glMatrixMode(GL_MODELVIEW);                                                     // Select The Modelview Matrix
        glLoadIdentity();
 
         glShadeModel(GL_SMOOTH);               // Enable Smooth Shading
        glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.0f, 0.5f);           // Black Background
        glClearDepth(1.0f);                     // Depth Buffer Setup
        glEnable(GL_DEPTH_TEST);                // Enables Depth Testing
        glDepthFunc(GL_LEQUAL);                 // The Type Of Depth Testing To Do
        glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);  // Really Nice Perspective Calculations
 
        BuildFont();
        return 0;
}
 
 
 
 
int DrawGLScene(){printf("draw\n");
        glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);     // Clear Screen And Depth Buffer
        glLoadIdentity();                                                                       // Reset The Current Modelview Matrix
        glTranslatef(0.0f,0.0f,-1.0f);                                          // Move One Unit Into The Screen
        // Pulsing Colors Based On Text Position
        glColor3f(1.0f,1.0f,1.0f);
        // Position The Text On The Screen
        glRasterPos2f(-0.45f+0.05f*(float)(cos(cnt1)), 0.32f*(float)(sin(cnt2)));
        glPrint("Active OpenGL Text With NeHe - %7.2f", cnt1);  // Print GL Text To The Screen
        cnt1+=0.051f;                                                                           // Increase The First Counter
        cnt2+=0.005f;                                                                           // Increase The First Counter
        return TRUE;                                                                            // Everything Went OK
}
 
 
/// ********************************************************************************************MAIN
int main(int argc, char *argv[]){
 
        SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);
        SDL_WM_SetCaption("Gestion des palettes",NULL);
        /*ecran =*/  SDL_SetVideoMode(640, 480, 32, SDL_OPENGL);
        SDL_EnableKeyRepeat(10,10);
 
        bool continuer = true;
        SDL_Event event;
        initialisation();
        while (continuer){
 
        //Draw_3D();
        //Draw_2D();
        DrawGLScene();
        SDL_WaitEvent(&event);
        switch(event.type){
                case SDL_QUIT:
                break;
                case SDL_KEYUP:
                switch (event.key.keysym.sym){
                        case SDLK_ESCAPE:
                        letsexit = 1; printf("évènement SDL: QUITTER\n"); exit(0);
                        break;
                        case SDLK_1:
                        caisse1 = 1;
                        //create_palette(1);
                        printf("évènement SDL: ajouter une caisse en 1 \n");
                        break;
                        case SDLK_2:
                        caisse2 = 1;
                        //create_palette(2);
                        printf("évènement SDL: ajouter une caisse en 2 \n");
                        break;
                        case SDLK_3:
                        caisse3 = 1;
                        //create_palette(3);
                        printf("évènement SDL: ajouter une caisse en 3\n");
                        break;
                        case SDLK_r: printf("reset\n");
                        reset = 1;
                        break;
                        default:
                        break;
                }
        }
 
 
        SDL_GL_SwapBuffers();
        }
 
        //TTF_CloseFont(police);
        TTF_Quit();
        SDL_Quit(); /// arrêt de la SDL
        return 0;
}
Si vous avez des idées... ( d'autant plus que rien ne s'affiche non plus avec la SDL )