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Projets Discussion :

[Jeu] Ostrich Riders


Sujet :

Projets

  1. #21
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    Par défaut
    La version 0.6.0 est disponible.
    Tous les graphismes de Suiland ont été intégrés, un menu a été ajouté, la possibilité de personnaliser le jeu, les scores sauvegardés, les multikill, etc...
    Il y a 2 mods disponibles: le "standard", basé sur le jeu de la v0.5.0, et le mod "sandbox" (d'autres maps, pouvant être modifiées par l'éditeur, et quelques variables physiques sur-définies).

    A savoir:
    -> Le jeu peu être démarré en mode fenêtré en mettant à 0 le champs FULLSCREEN dans joust_data/mods/standard/constants.dat.
    -> Un éditeur permettant de bricoler le mod "sandbox" est livré avec le jeu, les modifications sont sauvegardées automatiquement, et on accède au choix des tiles en maintenant la touche [Espace] enfoncée.

    Téléchargement:
    Version Linux 32
    Version Windows
    Sources

    ChangeLog:
    ChangeLog:
    - NEW: Flag in a file to turn on/off fullscreen (FULLSCREEN 0 for windowed or FULLSCREEN 1 for fullscreen in "constants.dat")
    - NEW: Combos: if the delay between hitting two opponents is lower than 1.5 second, player makes a combo (score multiplier, up to 4x, display the "real" combo - ie when multikilling 6 opponents, last 3 scores will be "x4", but last displays will be "x4", "x5", "x6"
    - NEW: Hi-Scores saving (display as a tables, input field for the name - last entries will be "blinking" - entered names are saved for the next game without new launch)
    - NEW: Menu (start, exit, number of players, mod)
    - NEW: Modding: custom mod with new maps, background and tiles, custom constants for physics, selectable from the menu
    - NEW: In-game pause with the [P] key
    - NEW: Character selection for 1 player mode
    - NEW: [External]Level/Mod editor
    - MOD: Split the constant SPEED_DELAY in four different constants: SPEED_DELAY_WALKING, SPEED_DELAY_BRAKING, SPEED_DELAY_FLYING, SPEED_DELAY_AIR_BRAKING for a better tuning of the physics
    - MOD: Add a transparent rectangle behind the interlevel summary
    - MOD: level time (time to finish a level with bonus) is now 80 s (was 120 s)
    - MOD: Change the 2 sounds "step.wav" and "jousterCollision.wav"
    - MOD: new graphics ! Sprites - Tiles - Backgrounds - Intro - Huds
    Screenshots:


  2. #22
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    Par défaut
    La version 0.6.1 est disponible.
    La principale nouveauté est le générateur de maps aléatoires, assurant une meilleure rejouabilité (il s'agit du mod: random).

    ChangeLog:
    - FIX: Collision with bottom plateform bug fixed
    - FIX: Collision with horizontal plateform bug fixed
    - FIX: Player used to disappear without animation when being hit by the other human player
    - MOD: Add '<' and '>' around selected menu entries, where the choice can be changed with the left or right arrows
    - NEW: 'Options' entry in the menu, with the possibilities to set/unset fullscreen or configure new control keys
    - NEW: Random maps generator (random mod)

    Image: Map générée aléatoirement

    Download (win32, linux32 et sources):
    https://sourceforge.net/projects/ostrichriders/files/

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