Bonjour,

j'essaye de réaliser une application RCP avec eclipse et j'ai un problème avec les perspectives.
En effet j'ai une perspective qui a été crée pour cette application, elle fonctionne correctement et je peux l'utiliser.
J'aimerai maintenant qu'elle se lance par défaut au démarrage de l'application (à la place de la perspective Ressource)
J'ai trouvé quelques pistes dans l'aide d'éclipse mais il doit y avoir quelque chose qui m'échappe.

Voici ce que j'ai trouvé dans l'aide :

Preferences defaults

The plugin_customization.ini file is used to set the default preference values for preferences defined by other plug-ins. This file is a java.io.Properties format file. Typically this file is used to set the values for preferences that are published as part of a plug-in's public API. That is, you are taking a risk if you refer to preferences that are used by plug-ins but not defined formally in the API.

One common customization is to set the default perspective for the workbench. This preference is defined in the org.eclipse.ui plug-in. The following example assumes that the product should be launched with the resource perspective as the default perspective.

org.eclipse.ui/defaultPerspectiveId=org.eclipse.ui.resourcePerspective

If you discover you need to change the default value for one of another plug-in's preferences, consult the API documentation for that plug-in to see if the preference is considered public.

The plugin_customization.properties file contains translated strings for the plugin_customization.ini file.
Dans mon projet RCP j'ai rajouté dans le fichier plugin_customization.ini:

org.eclipse.ui/defaultPerspectiveId= id_de_ma_perspective

mais sans succès.

Si quelqu'un sait comment faire je lui serais reconnaissant de bien vouloir m'aider.
Merci d'avance.