Bonjour j'ai installé lumen, et je n'arrive à obtenir une route, voici mon test:
lorsque je lance l'url :
j'ai bien un affiche de la version:
Code : Sélectionner tout - Visualiser dans une fenêtre à part
1
2mdlrest/public/
voici la page appelle (public/index.php)
1
2 Lumen (5.4.6) (Laravel Components 5.4.*)
dans le dossier route il y a un fichier route/web.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 <?php /* |-------------------------------------------------------------------------- | Create The Application |-------------------------------------------------------------------------- | | First we need to get an application instance. This creates an instance | of the application / container and bootstraps the application so it | is ready to receive HTTP / Console requests from the environment. | */ $app = require __DIR__.'/../bootstrap/app.php'; /* |-------------------------------------------------------------------------- | Run The Application |-------------------------------------------------------------------------- | | Once we have the application, we can handle the incoming request | through the kernel, and send the associated response back to | the client's browser allowing them to enjoy the creative | and wonderful application we have prepared for them. | */ //$app->routes::get('/menuCours', 'MenuCours@Index'); $app->run();
c'est lui qui donne la version de lumen,
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 <?php /* |-------------------------------------------------------------------------- | Application Routes |-------------------------------------------------------------------------- | | Here is where you can register all of the routes for an application. | It is a breeze. Simply tell Lumen the URIs it should respond to | and give it the Closure to call when that URI is requested. | */ $app->get('/', function () use ($app) { return $app->version(); });
maintenant j'ai ajouté une nouvelle route:
1
2
3
4
5
6
7 $app->get('/', function () use ($app) { return $app->version(); });
si j'appelle l'url "/public/menuCours" j'ai "no found", même chose avec la route "/menuCours".
1
2 $app->get('/menuCours', 'MenuCours@Index');
Comment je dois précéder pour obtenir cette route ? j'aimerais faire une requête ajax depuis une machine client qui appelle directement l'url menuCours ?
merci de vos réponses.
Partager