1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
|
int i;
int j;
SDL_Rect rectEnnemi;
SDL_Rect rectAmmo;
//vector_ennemi est un std::vector<ennemi>
//vector_ammo est un std::vector<ammo>
for(i=0;i<vector_ennemi.size();i++)
{
rectEnnemi.x=(int)vector_ennemi[i].posx;
rectEnnemi.y=(int)vector_ennemi[i].posy;
rectEnnemi.w=(int)vector_ennemi[i].posx+ (int)vector_ennemi[i].width;
rectEnnemi.h=(int)vector_ennemi[i].posh+ (int)vector_ennemi[i].height;
for(j=0;j<vector_ammo.size();j++)
{
rectAmmo.x=(int)vector_ammo[j].posx;
rectAmmo.y=(int)vector_ammo[j].posy;
rectAmmo.w=(int)vector_ammo[j].posx+ (int)vector_ammo[j].width;
rectAmmo.h=(int)vector_ammo[j].posh+ (int)vector_ammo[j].height;
if(check_collision( rectEnnemi, rectAmmo)== true )
{
Memo1->Lines->Add("Collision !!"));
}
}//if ammo
}// if Ennemi |