Bonjour,
Voici mon code:
...
array<DateTime^>^ Date;
Date=gcnew array<DateTime^>(5000);
...
Je souhaiterai connaître le code donnant la taille mémoire allouer en RAM de mon tableau Date lors après l'exécution de gcnew.
Merci d'avance.
:)
Version imprimable
Bonjour,
Voici mon code:
...
array<DateTime^>^ Date;
Date=gcnew array<DateTime^>(5000);
...
Je souhaiterai connaître le code donnant la taille mémoire allouer en RAM de mon tableau Date lors après l'exécution de gcnew.
Merci d'avance.
Code:GC::GetTotalMemory( false )
Merci,
Mais quelle est la différence entre true et false pour rapport au garbage collector ?
Pourquoi faut-il false, plutôt que true pour connaître la taille de la RAM ?
msdn nous dit :
Conclusion, pour avoir le nombre de bytes alloués en mémoire à un instant T on met false, si on veut attendre que le GC ait fini son travail actuel, on met trueCitation:
Parameters
forceFullCollection
A Boolean value which, if true, indicates that this method can wait for garbage collection to occur before returning.
Return Value
A number that is the best available approximation of the number of bytes currently allocated in managed memory.
Remarks
If forceFullCollection is true, this method waits a short interval before returning while the system collects garbage and finalizes objects. The duration of the interval is an internally specified limit determined by the number of garbage collection cycles completed and the change in the amount of memory recovered between cycles. The garbage collector does not guarantee that all inaccessible memory is collected
Il vaut mieux mettre false quand on en cours d'exécution dans le code.
Merci pour cette réponse :)