Merci. Serge.
J'ai enfin réussi à me servir de docwiki.embarcadero.com. je trouve bien maintenant les propriétés, leurs natures, les méthodes... J'aime pas les hyperliens :aie:
A demain.
Version imprimable
Merci. Serge.
J'ai enfin réussi à me servir de docwiki.embarcadero.com. je trouve bien maintenant les propriétés, leurs natures, les méthodes... J'aime pas les hyperliens :aie:
A demain.
salut
vous pouvez aussi utiliser les helper pour modifier les composant de base
Bonjour,
la solution la plus "probable" est :
Je l'ai documentée pour ne pas faire d'erreur... et mise en oeuvre. Sous Windows, j'obtiens une erreur 127 qui me renvoie à des problèmes de lecteur Windows Media suivant les versions de Windows... Je comprends mieux pourquoi la solution BASS est celle proposée par défaut.Citation:
Best How To :
When setting the TMediaPlayer.FileName property, it simply extracts the file extension from the end of the specified path (everything after, and including, the final . character), locates a registered codec for that extension, and then tells the codec to load the FileName value as-is. The codec returns a TMedia object which TMediaPlayer then uses to play/control the media as needed. By default, FireMonkey only implements TMedia classes for local files.
You would have to implement a custom TMedia-derived class to handle streaming media, and a custom TCustomMediaCodec-derived class (registered for a custom file extension using TMediaCodecManager.RegisterMediaCodecClass()) to create your TMedia class. Then you can assign a URL to TMediaPlayer.FileName that ends with your extension (the real URL would not, so your codec would have to strip it off before accessing the URL), eg:
MediaPlayer1.FileName := 'http://wwww.some_site.com/some_song.mp3.myext';
Pause sur ce sujet. Je reverrai plus tard. Cordialement. Gilles