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  1. #1
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    Par défaut [Livre] Game Engine Black Book: Wolfenstein 3D

    Game Engine Black Book: Wolfenstein 3D


    How was Wolfenstein 3D made and what were the secrets of its speed? How did id Software manage to turn a machine designed to display static images for word processing and spreadsheet applications into the best gaming platform in the world, capable of running games at seventy frames per seconds? If you have ever asked yourself these questions, Game Engine Black Book is for you. This is an engineering book. You will not find much prose in here (the author’s English is broken anyway.) Instead, this book has only bit of text and plenty of drawings attempting to describe in great detail the Wolfenstein 3D game engine and its hardware, the IBM PC with an Intel 386 CPU and a VGA graphic card. Game Engine Black Book details techniques such as raycasting, compiled scalers, deferred rendition, VGA Mode-Y, linear feedback shift register, fixed point arithmetic, pulse width modulation, runtime generated code, self-modifying code, and many others tricks. Open up to discover the architecture of the software which pioneered the First Person Shooter genre.

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  2. #2
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    Par défaut Autres livres & Doom

    Pourquoi pas revisiter un classique aussi majeur mais il faut voir ce qu'il apporte de plus par rapport aux livres déjà existants. Avec ses 300 pages j'appréhende un paquet de code pas forcément utile. Ça aurait peut-être été mieux d'élargir le sujet à Doom et surtout le II compte tenu des nettes améliorations du moteur de lancer de rayon notamment. Enfin tant mieux si ça permet à certains lecteurs de découvrir cette époque passionnante et à d'autres de s'y replonger !

  3. #3
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    Il n'y a pas beaucoup d'exemples de code. Il y en a, mais je n'ai pas trouvé qu'ils étaient trop nombreux. Il y a beaucoup de pages où ce sont des captures d'écran.
    Vous pouvez en trouver quelques pages du livre sur Google Book (soit le premier chapitre... où il n'y a pas de code).
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