Navigation

Inscrivez-vous gratuitement
pour pouvoir participer, suivre les réponses en temps réel, voter pour les messages, poser vos propres questions et recevoir la newsletter

  1. #1
    Responsable Pascal, Lazarus et Assembleur

    Livre en anglais : Delphi Developer's Guide to OpenGL, par Jon Q. Jacobs
    Delphi Developer's Guide to OpenGL
    Jon Q. Jacobs



    The Delphi Developer's Guide to OpenGL gives an outline of OpenGL--once a proprietary graphics library that used to reside only on expensive workstations--and explains its capabilities, including how to use it inside Borland's popular programming language, Delphi.

    The book begins with a tour of creating a Delphi project that can utilize OpenGL. Over the first five chapters, the book demonstrates how 3D graphics work using popular computer graphics nomenclature as well as instructions for drawing OpenGL objects in perspective within a Delphi window, and the implementation of the three different types of OpenGL lighting (ambient, specular, and diffuse) upon those objects.

    While the book provides great coverage on some of OpenGL's effects (fog, transparency, and mapping textures to surfaces), the most important chapter is "Picking," which discusses how to detect a user's interaction with OpenGL objects (i.e., detecting a user's selection and movement of an onscreen object).

    There are plenty of code snippets, and all the source code in the book can be found on the CD-ROM. However, the book completely lacks color pictures that demonstrate the results of the techniques, even though the chapters on lighting, textures, and special effects could've greatly benefited from them. Also, all the examples in the book use extremely primitive shapes and actions. Presumably, a talented programmer can extrapolate the viable info from the simple examples and build more sophisticated projects.

    With the proliferation of video display cards that support the OpenGL standard, applications built in popular development environments like Delphi can take advantage of real-time 3D graphics. This is a timely book, suitable for programmers with Delphi experience and some graphics programming experience who need to get a leg up on the Delphi/OpenGL learning curve.

    Et vous ?
    Avez-vous lu ce livre ou pensez-vous le lire ?
    Souhaitez-vous ajouter une critique de ce livre ?
    Avez-vous un commentaire à faire ?
    Règles du forum
    Cours et tutoriels Pascal, Delphi, Lazarus et Assembleur
    Avant de poser une question, consultez les FAQ Pascal, Delphi, Lazarus et Assembleur
    Mes tutoriels et sources Pascal

    Le problème en ce bas monde est que les imbéciles sont sûrs d'eux et fiers comme des coqs de basse cour, alors que les gens intelligents sont emplis de doute. [Bertrand Russell]

  2. #2
    Membre habitué
    Bonjour,

    Je viens de le commander en occasion pour 21 euros, pour développer ma culture générale sur les graphismes avec Delphi.

    J'en ai commandé un autre aussi : Delphi Graphics and Game Programming Exposed: With Directx for Versions 5.0-7.0

    Il est vrai que les livres sur les graphismes avec Delphi ne sont pas légion et datent quelque peu
    Tony
    Hobbyiste débutant Delphi 7

  3. #3
    Membre habitué
    J'ajoute que tes 3 questions sont adroitement posées Alcatîz !

    Citation Envoyé par Alcatîz Voir le message

    Avez-vous lu ce livre ou pensez-vous le lire ?
    Souhaitez-vous ajouter une critique de ce livre ?
    Avez-vous un commentaire à faire ?
    Car même une intention d'achat ou de lecture peut permettre de générer un commentaire ou une discussion
    Tony
    Hobbyiste débutant Delphi 7