IdentifiantMot de passe
Loading...
Mot de passe oublié ?Je m'inscris ! (gratuit)
Navigation

Inscrivez-vous gratuitement
pour pouvoir participer, suivre les réponses en temps réel, voter pour les messages, poser vos propres questions et recevoir la newsletter

Développement iOS Discussion :

probleme sur Notifications push application IOS


Sujet :

Développement iOS

  1. #1
    Membre habitué Avatar de vedder
    Homme Profil pro
    Ingénieur développement logiciels
    Inscrit en
    Janvier 2003
    Messages
    166
    Détails du profil
    Informations personnelles :
    Sexe : Homme
    Localisation : France, Rhône (Rhône Alpes)

    Informations professionnelles :
    Activité : Ingénieur développement logiciels
    Secteur : High Tech - Éditeur de logiciels

    Informations forums :
    Inscription : Janvier 2003
    Messages : 166
    Points : 128
    Points
    128
    Par défaut probleme sur Notifications push application IOS
    Bonjour à tous,

    je développe actuellement une application sur IOS via Flash Builder 4.6.
    je souhaite mettre en place un système APN pour recevoir des notifications push de mon application.
    j’utilise le SDK 4.6 Flex et AIR 3.5.

    L'erreur que j'ai c'est que mon application compile bien , mais lorsque j'installe l'application via ITunes , j'ai un message d'erreur "échec de l'installation"

    Voici mon fichier manifest :

    Code : Sélectionner tout - Visualiser dans une fenêtre à part
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    91
    92
    93
    94
    95
    96
    97
    98
    99
    100
    101
    102
    103
    104
    105
    106
    107
    108
    109
    110
    111
    112
    113
    114
    115
    116
    117
    118
    119
    120
    121
    122
    123
    124
    125
    126
    127
    128
    129
    130
    131
    132
    133
    134
    135
    136
    137
    138
    139
    140
    141
    142
    143
    144
    145
    146
    147
    148
    149
    150
    151
    152
    153
    154
    155
    156
    157
    158
    159
    160
    161
    162
    163
    164
    165
    166
    167
    168
    169
    170
    171
    172
    173
    174
    175
    176
    177
    178
    179
    180
    181
    182
    183
    184
    185
    186
    187
    188
    189
    190
    191
    192
    193
    194
    195
    196
    197
    198
    199
    200
    201
    202
    203
    204
    205
    206
    207
    208
    209
    210
    211
    212
    213
    214
    215
    216
    217
    218
    219
    220
    221
    222
    223
    224
    225
    226
    227
    228
    229
    230
    231
    232
    233
    234
    235
    236
    237
    238
    239
    240
    241
    242
    243
    244
    245
    246
    247
    248
    249
    250
    251
    252
    253
    254
    255
    256
    257
    258
    259
    260
    261
    262
    263
    264
    265
    266
    267
    268
    269
    270
    271
    272
    273
    274
    275
    276
    277
    278
    279
    280
    281
    282
    283
    284
    285
    <?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="no"?>
    <application xmlns="http://ns.adobe.com/air/application/3.5">
    
    <!-- Adobe AIR Application Descriptor File Template.
    
    	Specifies parameters for identifying, installing, and launching AIR applications.
    
    	xmlns - The Adobe AIR namespace: http://ns.adobe.com/air/application/3.1
    			The last segment of the namespace specifies the version 
    			of the AIR runtime required for this application to run.
    			
    	minimumPatchLevel - The minimum patch level of the AIR runtime required to run 
    			the application. Optional.
    -->
    
    	<!-- A universally unique application identifier. Must be unique across all AIR applications.
    	Using a reverse DNS-style name as the id is recommended. (Eg. com.example.ExampleApplication.) Required. -->
    	<id>AppId</id>
    
    	<!-- Used as the filename for the application. Required. -->
    	<filename>TestPushNotification</filename>
    
    	<!-- The name that is displayed in the AIR application installer. 
    	May have multiple values for each language. See samples or xsd schema file. Optional. -->
    	<name>TestPushNotification</name>
    	
    	<!-- A string value of the format <0-999>.<0-999>.<0-999> that represents application version which can be used to check for application upgrade. 
    	Values can also be 1-part or 2-part. It is not necessary to have a 3-part value.
    	An updated version of application must have a versionNumber value higher than the previous version. Required for namespace >= 2.5 . -->
    	<versionNumber>1.0.0</versionNumber>
    		         
    	<!-- A string value (such as "v1", "2.5", or "Alpha 1") that represents the version of the application, as it should be shown to users. Optional. -->
    	<!-- <versionLabel></versionLabel> -->
    
    	<!-- Description, displayed in the AIR application installer.
    	May have multiple values for each language. See samples or xsd schema file. Optional. -->
    	<!-- <description></description> -->
    
    	<!-- Copyright information. Optional -->
    	<!-- <copyright></copyright> -->
    
    	<!-- Publisher ID. Used if you're updating an application created prior to 1.5.3 -->
    	<!-- <publisherID></publisherID> -->
    
    	<!-- Settings for the application's initial window. Required. -->
    	<initialWindow>
    		<!-- The main SWF or HTML file of the application. Required. -->
    		<!-- Note: In Flash Builder, the SWF reference is set automatically. -->
    		<content>[This value will be overwritten by Flash Builder in the output app.xml]</content>
    		
    		<!-- The title of the main window. Optional. -->
    		<!-- <title></title> -->
    
    		<!-- The type of system chrome to use (either "standard" or "none"). Optional. Default standard. -->
    		<!-- <systemChrome></systemChrome> -->
    
    		<!-- Whether the window is transparent. Only applicable when systemChrome is none. Optional. Default false. -->
    		<!-- <transparent></transparent> -->
    
    		<!-- Whether the window is initially visible. Optional. Default false. -->
    		<!-- <visible></visible> -->
    
    		<!-- Whether the user can minimize the window. Optional. Default true. -->
    		<!-- <minimizable></minimizable> -->
    
    		<!-- Whether the user can maximize the window. Optional. Default true. -->
    		<!-- <maximizable></maximizable> -->
    
    		<!-- Whether the user can resize the window. Optional. Default true. -->
    		<!-- <resizable></resizable> -->
    
    		<!-- The window's initial width in pixels. Optional. -->
    		<!-- <width></width> -->
    
    		<!-- The window's initial height in pixels. Optional. -->
    		<!-- <height></height> -->
    
    		<!-- The window's initial x position. Optional. -->
    		<!-- <x></x> -->
    
    		<!-- The window's initial y position. Optional. -->
    		<!-- <y></y> -->
    
    		<!-- The window's minimum size, specified as a width/height pair in pixels, such as "400 200". Optional. -->
    		<!-- <minSize></minSize> -->
    
    		<!-- The window's initial maximum size, specified as a width/height pair in pixels, such as "1600 1200". Optional. -->
    		<!-- <maxSize></maxSize> -->
    
            <!-- The initial aspect ratio of the app when launched (either "portrait" or "landscape"). Optional. Mobile only. Default is the natural orientation of the device -->
    
            <!-- <aspectRatio></aspectRatio> -->
    
            <!-- Whether the app will begin auto-orienting on launch. Optional. Mobile only. Default false -->
    
            <!-- <autoOrients></autoOrients> -->
    
            <!-- Whether the app launches in full screen. Optional. Mobile only. Default false -->
    
            <!-- <fullScreen></fullScreen> -->
    
            <!-- The render mode for the app (either auto, cpu, gpu, or direct). Optional. Default auto -->
    
            <!-- <renderMode></renderMode> -->
    
    		<!-- Whether or not to pan when a soft keyboard is raised or lowered (either "pan" or "none").  Optional.  Defaults "pan." -->
    		<!-- <softKeyboardBehavior></softKeyboardBehavior> -->
    	<autoOrients>true</autoOrients>
            <fullScreen>false</fullScreen>
            <visible>true</visible>
            <softKeyboardBehavior>none</softKeyboardBehavior>
        </initialWindow>
    
    	<!-- We recommend omitting the supportedProfiles element, -->
    	<!-- which in turn permits your application to be deployed to all -->
    	<!-- devices supported by AIR. If you wish to restrict deployment -->
    	<!-- (i.e., to only mobile devices) then add this element and list -->
    	<!-- only the profiles which your application does support. -->
    	<!-- <supportedProfiles>desktop extendedDesktop mobileDevice extendedMobileDevice</supportedProfiles> -->
    
    	<!-- The subpath of the standard default installation location to use. Optional. -->
    	<!-- <installFolder></installFolder> -->
    
    	<!-- The subpath of the Programs menu to use. (Ignored on operating systems without a Programs menu.) Optional. -->
    	<!-- <programMenuFolder></programMenuFolder> -->
    
    	<!-- The icon the system uses for the application. For at least one resolution,
    	specify the path to a PNG file included in the AIR package. Optional. -->
    	<!-- <icon>
    		<image16x16></image16x16>
    		<image32x32></image32x32>
    		<image36x36></image36x36>
    		<image48x48></image48x48>
    		<image57x57></image57x57>
    		<image72x72></image72x72>
    		<image114x114></image114x114>
    		<image128x128></image128x128>
    	</icon> -->
    
    	<!-- Whether the application handles the update when a user double-clicks an update version
    	of the AIR file (true), or the default AIR application installer handles the update (false).
    	Optional. Default false. -->
    	<!-- <customUpdateUI></customUpdateUI> -->
    	
    	<!-- Whether the application can be launched when the user clicks a link in a web browser.
    	Optional. Default false. -->
    	<!-- <allowBrowserInvocation></allowBrowserInvocation> -->
    
    	<!-- Listing of file types for which the application can register. Optional. -->
    	<!-- <fileTypes> -->
    
    		<!-- Defines one file type. Optional. -->
    		<!-- <fileType> -->
    
    			<!-- The name that the system displays for the registered file type. Required. -->
    			<!-- <name></name> -->
    
    			<!-- The extension to register. Required. -->
    			<!-- <extension></extension> -->
    			
    			<!-- The description of the file type. Optional. -->
    			<!-- <description></description> -->
    			
    			<!-- The MIME content type. -->
    			<!-- <contentType></contentType> -->
    			
    			<!-- The icon to display for the file type. Optional. -->
    			<!-- <icon>
    				<image16x16></image16x16>
    				<image32x32></image32x32>
    				<image48x48></image48x48>
    				<image128x128></image128x128>
    			</icon> -->
    			
    		<!-- </fileType> -->
    	<!-- </fileTypes> -->
    
        <!-- iOS specific capabilities -->
    	<!-- <iPhone> -->
    		<!-- A list of plist key/value pairs to be added to the application Info.plist -->
    		<!-- <InfoAdditions>
                <![CDATA[
                    <key>UIDeviceFamily</key>
                    <array>
                        <string>1</string>
                        <string>2</string>
                    </array>
                    <key>UIStatusBarStyle</key>
                    <string>UIStatusBarStyleBlackOpaque</string>
                    <key>UIRequiresPersistentWiFi</key>
                    <string>YES</string>
                ]]>
            </InfoAdditions> -->
            <!-- A list of plist key/value pairs to be added to the application Entitlements.plist -->
    		<!-- <Entitlements>
                <![CDATA[
                    <key>keychain-access-groups</key>
                    <array>
                        <string></string>
                        <string></string>
                    </array>
                ]]>
            </Entitlements> -->
    	<!-- Display Resolution for the app (either "standard" or "high"). Optional. Default "standard" -->
    	<!-- <requestedDisplayResolution></requestedDisplayResolution> -->
    	<!-- </iPhone> -->
    
    	<!-- Specify Android specific tags that get passed to AndroidManifest.xml file. -->
        <!--<android> -->
        <!--	<manifestAdditions>
    		<![CDATA[
    			<manifest android:installLocation="auto">
    				<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/>
    				<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE"/>
    				<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_FINE_LOCATION"/>
    				<uses-feature android:required="true" android:name="android.hardware.touchscreen.multitouch"/>
    				<application android:enabled="true">
    					<activity android:excludeFromRecents="false">
    						<intent-filter>
    							<action android:name="android.intent.action.MAIN"/>
    							<category android:name="android.intent.category.LAUNCHER"/>
    						</intent-filter>
    					</activity>
    				</application>
                </manifest>
    		]]>
            </manifestAdditions> -->
    	    <!-- Color depth for the app (either "32bit" or "16bit"). Optional. Default 16bit before namespace 3.0, 32bit after -->
            <!-- <colorDepth></colorDepth> -->
        <!-- </android> -->
    	<!-- End of the schema for adding the android specific tags in AndroidManifest.xml file -->
    
    <android>
            <colorDepth>16bit</colorDepth>
            <manifestAdditions><![CDATA[
    			<manifest android:installLocation="auto">
    			    <!--See the Adobe AIR documentation for more information about setting Google Android permissions-->
    			    <!--Removing the permission android.permission.INTERNET will have the side effect
    		of preventing you from debugging your application on your device-->
    			    <uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/>
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE"/>-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.READ_PHONE_STATE"/>-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_FINE_LOCATION"/>-->
    			    <!--The DISABLE_KEYGUARD and WAKE_LOCK permissions should be toggled together
    		in order to access AIR's SystemIdleMode APIs-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.DISABLE_KEYGUARD"/>-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.WAKE_LOCK"/>-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.CAMERA"/>-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.RECORD_AUDIO"/>-->
    			    <!--The ACCESS_NETWORK_STATE and ACCESS_WIFI_STATE permissions should be toggled
    		together in order to use AIR's NetworkInfo APIs-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE"/>-->
    			    <!--<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_WIFI_STATE"/>-->
    			</manifest>
    			
    		]]></manifestAdditions>
        </android>
        <iPhone>
        
        	<Entitlements>
                <![CDATA[
                	<key>get-task-allow</key>
    				<true/>
                	<key>aps-environment</key>
                	<string>development</string>
                    <key>application-identifier</key>
    				<string>*****.society.app</string>
    				<key>keychain-access-groups</key>
    				<array>
    					<string>******.*</string>
    				</array>
                ]]>
            </Entitlements>
            
            <InfoAdditions><![CDATA[
    			<key>UIDeviceFamily</key>
    			<array>
    				<string>1</string>
    				<string>2</string>
    			</array>
    		]]></InfoAdditions>
            <requestedDisplayResolution>high</requestedDisplayResolution>
        </iPhone>
    
    </application>
    j'ai pourtant autorise mon provisionning profile à utiliser les notifications push

    si quelqu’un pouvait m'aider , ca serait bien .
    Merci d'avance pour vos réponses

  2. #2
    Membre averti Avatar de Fooshi
    Homme Profil pro
    ICD
    Inscrit en
    Juin 2002
    Messages
    507
    Détails du profil
    Informations personnelles :
    Sexe : Homme
    Localisation : France, Rhône (Rhône Alpes)

    Informations professionnelles :
    Activité : ICD
    Secteur : High Tech - Multimédia et Internet

    Informations forums :
    Inscription : Juin 2002
    Messages : 507
    Points : 359
    Points
    359
    Par défaut
    Utilise tu le provisioning profile de développement et non celui de production ?

  3. #3
    Membre habitué Avatar de vedder
    Homme Profil pro
    Ingénieur développement logiciels
    Inscrit en
    Janvier 2003
    Messages
    166
    Détails du profil
    Informations personnelles :
    Sexe : Homme
    Localisation : France, Rhône (Rhône Alpes)

    Informations professionnelles :
    Activité : Ingénieur développement logiciels
    Secteur : High Tech - Éditeur de logiciels

    Informations forums :
    Inscription : Janvier 2003
    Messages : 166
    Points : 128
    Points
    128
    Par défaut
    celui de développement
    tu as déjà intégré des notifications push ?

    [EDIT]C'est bon l'installation fonctionne, j'ai du régénérer mon certificat et mon provisioning profile, pour l'instant mon device ne se connecte pas à urban airship mais je suis en train de regarder pourquoi

    CA MARCHE !
    [/EDIT]

+ Répondre à la discussion
Cette discussion est résolue.

Discussions similaires

  1. Notifications push sur android
    Par MarwaMimi dans le forum Android
    Réponses: 4
    Dernier message: 01/04/2014, 03h52
  2. Réponses: 6
    Dernier message: 23/10/2012, 10h05
  3. Firefox : Mozilla travaille sur un système de notifications Push
    Par Hinault Romaric dans le forum Firefox
    Réponses: 4
    Dernier message: 07/02/2012, 03h43
  4. demarrer ou activer une application sur notification
    Par austin P. dans le forum Android
    Réponses: 4
    Dernier message: 27/05/2011, 15h53
  5. probleme sur objet excel application
    Par micka180 dans le forum VBScript
    Réponses: 3
    Dernier message: 04/10/2007, 10h54

Partager

Partager
  • Envoyer la discussion sur Viadeo
  • Envoyer la discussion sur Twitter
  • Envoyer la discussion sur Google
  • Envoyer la discussion sur Facebook
  • Envoyer la discussion sur Digg
  • Envoyer la discussion sur Delicious
  • Envoyer la discussion sur MySpace
  • Envoyer la discussion sur Yahoo