Précédent   Forum des professionnels en informatique > Bases de données > DB2
DB2 Forum d'entraide technique sur la base de données DB2. Voir aussi -> Rubrique DB2
Partagez cette discussion sur d'autres réseaux sociaux : Viadeo Twitter Google Facebook Digg Delicious MySpace Yahoo
Réponse Proposer ce sujet en actualité

Outils de la discussion
Publicité
'
Vieux 03/01/2011, 13h39   #1
Invité de passage

Damien
Détails du profil
Informations personnelles :
Nom : Damien

Informations forums :
Par défaut DB2 statistiques et/ou monitoring

Bonjour,
je suis nouveau sur le forum et je me forme actuellement sur DB2, non sans mal !!

J'utilise actuellement DB2 V 9.5 sur Unix AIX avec SAP.

J'ai des besoins de monitoring comme mesurer le hit ratio cache, le ratio physical/logical read, détecter les big request, mesurer les locks time...

Je sais c'est beaucoup de chose à la fois mais est-ce que vous auriez un lien ou des requêtes pour monitorer tout ce beau monde

D'avance merci de votre aide.
dams25 est déconnecté   Envoyer un message privé Réponse avec citation 00
Vieux 06/01/2011, 00h25   #2
Membre chevronné

Homme Guillaume VENTRE
z/OS Technical Leader
Détails du profil
Informations personnelles :
Nom : Homme Guillaume VENTRE

Informations professionnelles :
Activité : z/OS Technical Leader
Secteur : High Tech - Éditeur de logiciels

Informations forums :
Jette un oeil à Data Studio : http://www.ibm.com/developerworks/downloads/im/data/

Citation:
IBM® Data Studio provides foundational database development and administration support for the DB2 and Informix family of products

Data Studio provides developers and DBAs with basic capabilities for database management and development at no charge for DB2 and Informix.

New! Fast up and running experience with task launcher that guides users through common tasks and gives them access to best practices.

Invoke enhanced administration support for DB2 on Linux, UNIX, and Windows including commands, utilities, and configuration support for pureScale databases.

Create, alter, and drop objects, manage privileges, view data distributions, and update statistics on those objects.

Speed data development and improve enterprise standardization with customizable templates and editors to create, test, debug, and deploy routines, such as stored procedures and user-defined functions.
Create Web services that easily expose database operations (SQL SELECT and DML statements, XQuery expressions, or calls to stored procedures) to client applications.

New! Data Studio now includes Data Studio Health Monitor, a web-based health and availability monitor for DB2® for Linux, UNIX and Windows databases. The monitor provides status information such as whether databases are up and running and if applications are blocked from accessing the databases. The Data Studio Health Monitor replaces Data Studio Administration Console and provides a better portfolio integration and synergy.

Simplify query building and editing, including support for XQuery. Format queries, view
.
Outils de la discussion

Fuseau horaire GMT +2. Il est actuellement 15h04.

Partenaires

Hébergement Web